streda 24. júla 2013

S láskou Spodná vlna

Aj stará Komunistická Krajská Knižnica Karola Kmeťka dokáže prekvapiť. Robil som si zálusk na PopCo od Scarlett Thomasovej, výnimočne zo sekcie "Beletria" a prvých 50 strán nasvedčuje, že to bude kvalitka. Ako inak, veď mi ju odporučil človek s veľmi vyberaným vkusom :) Knižky by som chcel prelúskať zľava doprava a to v čo najkratšom čase. Obzvlášť sa teším na môj blogersko-marketingový vzor, Garyho Vaynerchuka, ktorého "prítomnosť" v KKKKK ma príjemne šokovala.

Názvy knižiek by sa z angličtiny nemali prekladať. Nemám rád, keď kniha nesie v názve slová ako "biznis", "zbohatnúť", "peniaze" a pod. Je mi nepríjemné prezentovať sa na verejnosti knižkami typu "Ako prestať fajčiť za 29 dní" vo verzii pre wanna-be podnikateľov. Sú to príliš mainstreamové názvy, z ktorých zapácha marketing. 10 tipov na to a 333 rád pre tamto, to fakt nie. Nakoľko je kniha istým spôsobom nálepkou a v náznakoch vypovedá o osobnosti jej držiteľa, nerád by som pôsobil ako niekto, kto verí v zázračné životné premeny založené na "motivačnej" literatúre tohto druhu. Lebo proste neverím. Preto ostanem fanúšikom originálnych názvov aj v prípade knihy Thank You Economy.

Inak, kedy niekto videl naposledy chlapca/muža na verejnosti (lavička, autobus, prechod pre chodcov, nákupné centrum) s knižkou v ruke? Je mi jasné, že vo veľkom číta knihy aj mužské pohlavie, no zahĺbenie sa do literatúry na verejnom priestranstve mi pripadá čoraz viac ako fenomén dievčať.


2 komentáre:

  1. chceš robíť marketing a pritom neznášaš predstavu, že si jeho obeťou :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nie je marketing ako marketing. Neznášam zlé produkty a pre také by som zavádzajúci marketing robiť veru nechcel :)

    OdpovedaťOdstrániť