1. Red Bull je chutná vec. Podľa mňa.
2. Red Bull má vynikajúci marketing. Podľa nás všetkých.
Bez ohľadu na to, či nám chutí a či nie.
A ak je Red Bull ešte v niečom dobrý okrem posielania ľudí do vesmíru s kamerou na hlave, tak je to storytelling. Príbehy sa rozprávajú od nepamäti. Veľa korporácií využíva storytelling na to aby prilákal pozornosť obecenstva bez toho, aby si uvedomovalo, že práve narazili na marketing. Najstaršia globálna firma na svete - cirkev - využíva storytelling po stáročia, hlavne v nedeľu.
Dnes som vydržal polhodinu obsedieť a prescrollovať sa cez príbeh Travisa Ricea (knižka sa prelúskava, webstránka sa prescrolluje, you see?). Travis Rice je snowboardista, o ktorom som v živote nepočul. Energetický nápoj ma veľmi premysleným citlivým a rafinovaným štýlom "prinútil" prísť až na koniec jeho príbehu, čo je v týchto temných časoch, kedy sme leniví aj na link kliknúť, veľmi vzácne.
Všetko sa to začalo FB postom:...
Privítala ma krásna fotografia pomaľovanej helikoptéry vznášajúcej sa nad snowboardistom v čiernom, ktorý svojou doskou rozprašuje do tej doby panenský sneh. Červený býk ma mal v tom okamihu v hrsti akoby bol on sám toreádorom zaháňajúcim sa červenou látkou. A už som len dlhé minúty scrolloval a čítal text a pozeral videá a obdivoval obrázky až som došiel k epickému vyvrcholeniu v podobe citátu Travisa Ricea, z ktorého sa stal pre mňa v priebehu pol hodinky z neznámeho človeka poloboh.
"If we want authenticity, we have to initiate it."
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára